Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Saturday 1 December 2012

Cerita Cuti Aku

'NAK PI KEDAI BELI TOPUP'
'HAA . BELI GORENG PISANG KE TEMPE SEKALI'
Wahaii nendaku tersayang . Maafkanla cucunda mu ini. Sesungguhnya poket cucunda mu ini hanya ada 3 hinggit sahaja. Lepasla topup cucunda saorang sahaja. Ni kalau moto tetibe berhenti kat tengah jalan pasal minyak takdak memang nasib ah. Btw, untuk pengetahuan uolss , iolss baru berusia 14 tahun lebih. Takdakk lesen SAH lagi. Kalau lesen dari grandparents aku, ade la. Korang rasa kalau aku kena tahan kat tengah jalan sebab takde lesen, alasan aku ade lesen dari atok nenek aku, lepas dakk aku dari bayar saman? Kwajo -.- alasan bodoh ya.

Dengan mula mengstart moto dan bacaan basmallah aku dah mula memulakan perjalanan aku. Eh, terlupa pula. Sebenarnya aku bukan bersendirian mengharungi liku liku onak duri jalan dan selekoh selekoh kat jelai ni. Actually, ada minah pontianak rambut karaaaat ikut aku. Kau tahu dia mengacau line aja. Setiap kali ade bebudak lelaki nak dekat dengan kitaorang mesti tak lepas. Sebab apa? Kau tengok ah rambut dia. Mengerbang aje. Kalau korang kena tempias dengan rambut dia, mahu tempah katil kat hospital gase eh. Sakitt yoooou. Ecehh. Anyways, dia guru memandu aku k.Respect pelisss.. Kalau takde dia, MasyaAllah.. Aku tak tahu ah ape jadi kat aku nanti. Maklumla aku ni suka bawak moto lelaju. Kalau dengan dia kau jangan ah bawak moto lebih dari 40km/j. Kalau kau nak denga dia memekak macam Christina Aguilera nyanyi lagu Teman Peganti, kau try ah. Aku harap kau tak tempah katil nombor dua , wad  pesakit telinga udahh leer.

Nak dekat 10 minit baru kitaorang sampai ke tempat yang dituju. *Korang perasan tak BM aku dah power sekarang ni?*
Hello uncle, kasi masuk topup 3 ringgit
Mau masuk kat mana? nombor tak bagi

Amboi uncle ni kalau bab memikat anak dara macam aku ni memang terer ah --' Selepas aku dah pastikan yang topup  dah masuk , baru aku bla. Kau tengok perangai aku, kau dah boleh bayangkan dah aku ni jenis yang cerewet. Aku just nak pastikan aje k. Keluar dari kedai, aku tengok dan hayati betol betol raut wajah minah pontianok tu. Aku dah tahu da yang dia nak ronda. Lamakan kita tak ronda sama sama? Okay okay kita pi gonde gonde ya. Hehehe... First place kitaorang pi rumah sedara kitaorang kat jelai satu. Dengan berlenggang kangkung tak bawak satu haram pun buah tangan aku masuk rumah dia dimulai dengan ucapan 'Assalammualaikum'. Kitaorang beborak lelama , Gurau gurau . Nak dekat setengah jam jugak ah kitaorang kat rumah dia baru terasa nak pi tempat lain pulak. Sebelom bla tu, Salam dulu. Kita kan orang melayu. Okay, the next place kitaorang pun tatau nak pi mana lagi. Ikut jela jalan jalan kat jelai ni. Ronda kau satu jelaii. Best gegila ah. Lama tak buat benda ni. Hahaha..

Selepas rasa kesejukan akibat dibuai dengan angin kelajuan 200km/j tahap bulu tangkis yang dirembat oleh Lee Chong Wei aku pun dah rasa , haihhh balik leer.. Sampai je kat depan rumah nenek aku, dah nak masuk ni, tetiba ada moto dari arah bertentangan lalu kat depan aku. Aku dah suruh dah dia jalan dulu, dia taknak tu. Okay tak pe. Biar aku masuk dulu ye. Aku dah bersiap sedia nak masuk ni baru la dia terhegeh hegeh  nak jalan . Amik kau nasib baik tak berlanggar. Aku cakap time tu memang shittt gile ah. Grr --' Memang spoil gila mood aku time tu. Aku rasa nak hiris je kepala dia kat jalan tar tu. Baru tahu rasa tu ape. Aku berlagak macam dia bace pulak blog aku ni.

Lepas dah parking kan moto kat garaj, aku masuk rumah dengan perasan gila punya spoil. Nasib baik ah nenek aku tak tanya kenapa. Kalau tak ape aku nak jawab? Cakap aku hampir accident tadi? Memang pengsan kat situ jugak kalau nenek aku dapat tahu. Malam tu, aku try ah lupa kan semuanya. DELETE  DELETE DELETE!! Akhirnya, YOU SELECT ITEM ARE SUCCESS DELETED. Alhamdullilah la.. Ringan sikit otak aku...


Okay, jumpa di lain lembaran. Wassalam...
ps:Aku dah kata BM aku dah okay

No comments: