Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Thursday 20 June 2013

Pakcik 'Gila'


Ya Allah dah lamanyaaaaaaaaa tak berceloteh kat sini :'D Rinduuu. Meyh ? *whose Meyh ?* haha whtever.
So, rindu aku ? yeah dude. I'm know who is me . ceh ayat sedih . Serius masa takda lappy depan mata memang rindu gila jari ni nak menaip bagai bagai lah kan . Bila dah ada depan mata nyah ha , otak terus jamed. Lumrah tu. So, tak de benda pun nak dicerita kan lah pada entry kali ni . *nah tisu* jangan nangis lahhhhhhhhhhhhhhhh *ajet ade org kesah v.v* But, ada lah satu kisah yang membuat kan aku tergerak hati nak citer kat kau. So ? Happy reading 

#Aku Dah Lupa Bila Tarikh Dia -_-
"Ira , aku takut lah"
"Sebelom tangan aku ni transform jadi tangan ketam baik kau diam"

Ok masa ni kiteorang ( aku and ain ) kat tepi jalan otw nak pergi kedai. Kiteorang amik jalan yang org lain langsong tak berani nak lalu . Because what ? Kat jalan ni ada satu lembaga , gigi dia umakyay taring bebenau , jari dia panjang macam straw yang kau cucuk kat jari kau tuh kan , dia punya rambut panjang dia memang tak boleh nak dikira. Kalau kau buat rambut dia tu jadi tali maraton pun aku rasa dah cukup memadai . Wahahaha rileks bebbbbb . Cerita kalau tak buat tipu sikit , tak gempak lah kan ? Ok aku dah rasa ada org nak baling aku selipar . Ok ok ok enough .

 Because what org tak berani nak lalu ? Sebab kat sini 'dikatanya' ada org gila , Ok now aku rasa nak baling je sensorang yg cakap org tu gila pakai high heel aku . Because what ? Haih banyak benau soalan nyee -_-

Sebab dia bukan gila. Ok mohon jangan jerit :

" WHATTT! I rasa you ni gila lah ira"
" Semuaorg dah tahu dia gila lah -_-"
"IyekeWW ? I TuCK CayEE lAhH"

Ok ayat yang last tu mmg tak boleh bla. Yup. Pakcik 'gila' yang korang kata kononnya 'gila' tu mmg tak gila. Ohhh kau nampak dia pakai selekeh , duduk depan kedai kosong and bla bla , korang dah kata dia gila . Helllllll . Don't judge a book by its pages lah . Kau nampak je buku tu punya pages banya and tebal , korang dah suggest yang buku tu boring . Padahal kau tak tahu kat dalam dia ada ape kan ? So, same way like that uncle lah .

Masatu aku and ain jalan kat situ , pakcik tu tego .

" Adik nak pi mana? "
" Err pi kedai."
" Duduk dekat-dekat sini ke ? "
"Ha'ah kat belakang tu aje"
"Dah jom lahh" *ain bisik kat aku*
"Palotak. Pakcik ni tengah cakap dgn aku kan?"
"Dia gila. jom."
"Nak pergi ? just go on by yourself"

Then aku just tengok ain dengan ekor mata *ayat novel* .

Lama lah gak aku borak dengan uncle tu . And aku berani kerat jari kalau dia gila. Dia just miskin je org dah kata dia gila . Apa jenis masyarakat lah -_- Aku mmg jenis peramah sikit lah kan nak tegor org ni . Macam macam lah aku borak dgn uncle tu . Sbb dia sporting habis lahhh!! Pandai buat lawak and rendah diri.

Lepas dah mintak izin nak beredar , Pakcik tu terus cakap camni :

"Lain kali jangan lalu sini. Nanti org nampak kata adik gila mcm pakcik"

Sedih. Menyesal. Geram. Semuanya bercampur aduk masa aku otw nak balik . Sedih sbb keadaan pakcik tu yang sangat menyedihkan . Menyesal sbb pernah anggap pakcik ni gila. Geram sbb tengok society mcm buat pakcik ni macam rubbish.

Tapi, apa yang aku boleh buat ? Bela pakcik ni ? I have my own family. Mesti family aku tak setuju . Tapi, aku janji aku akan buat pakcik tu happy . Seminggu sekali aku akan jenguk pakcik tu and i just do it! Alhamdullilah .

NOTE: Kau boleh buang org tapi jangan terperanjat if one day kau kat tempat mcm org yg pernah kau buang tu.

2 comments:

mimi. said...

Ada tempat 'like' tak? aku baru je nak like entry kau kali ni. Lain kali bawak lah pegi sekolah, kenalkan dengan aku. hehehehe... :D

Unknown said...

Hahaha button like ? Please kau jgn bwk budaya fb kat sini ok ? Haha kalau aku bwk dia Kat sch mesti korang tk berani nk dekat punya :-(