Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Tuesday 1 January 2013

Miss ?


Harini banyak benda pelik jadi. Dengan sebelah paginya , petang pulak , malam yang aku rasa lain sangat. Harini lain. Lain sangat.

#Pagi
Pagi ni aku bangun awal. Pukul 4 pagi. Aku tak tahu sebab apa. Malam tu aku mimpi Abang Fizie. Aku and family hantar dia pergi sentral petang semalam. Dia kena balik rumah dia. 

flashback semalam

"Bang , kat Melaka sini banyak tempat kerja doh. Tinggal kau pilih je"

"Kalau boleh , aku nak tinggal sini. Aku kena pergi . Kau tak payahlah nak sesedih sangat"

Aku rindu sangat kat abang fizie. Cuti aku dengan dia. Even , perangai dia annoying sikit . Bagi aku dia comel . Aku dah anggap dia abang aku sendiri. Aleh aleh dia kena balik rumah dia kat kedah . Dia kena juga balik . Kerja katanya . 

Malam tu, aku otp dengan dia. 1 jam setengah. Seronok dia macam menang loteri . Dia pandai buat lawak. Tak suka memarah even aku dah banyak kali sakitkan hati dia. Bila difikirkan balik , Perangai aku kalau boleh kalah si tanggang . Tapi , dia okey je. Aku cakap dengan kau , nak tengok dia marah memang susah. 

Satu habit dia kalau dengan aku , dia suka usik usik rambut aku . Sampai tegabhuq aih . Kadang kadang tu rasa cam nak hempuk je dia kamus dwibahasa baru yang bapak aku belikan *tebal oh --'* Tapi , pasal aku hormat dia . Tak jadilah nak hempok . WAHAHA! Yang sebenarnya takut kena marah dengan ibunda tercinta sebab derhaka dengan sepupu sepapat sendigiq . Takpepasal -.-


New year tahun ni , aku langsong takde mood . Rasa macam baru salam cikgu cikgu sambil cakap selamat bercuti , fefeling macam jejak kasih je. Dengan ketiadaan abang fizie , cukuplah menjadikan kemalasan diri aku nak pergi sekolah nanti membuak buak . Habit kan , setiap kali new year aku , family dengan abang fizie akan keluar tengok bunga api kat Melaka. Tapi , tahun ni ? hm. Aku dengan kengkawan aku jelah . Tu pun tak dapat tengok bunga api . Pergi petang . Haaapenya bunga api .. 


Malam tu , entah ape pasal semua orang aku taknak layan . Sedangkan ibunda aku ajak aku makan pun aku dah macam nak taknak je layan . Masuk bilik , online . Bukak newtab ingat nak denga lagu . Takde mood lah. Demam tahun baru ke demam rindu Abang fizie ni ? *sepuk muka limabelas kali* 


Kemal chat dengan aku pun aku tak layan sesangat . Sampailah satu masa tu , mood aku dah reda . Sorry adik :'/ Lastly , aku cakap dengan kemal yang aku nak tido . Padehal tak tido pun. Dok ngadap fon tunggu call dari abang fizie.  Sorry lagi sekali :'/

Nak update pepanjang pun serius takde mood . Mungkin lain kali ? hm.  kbye . Sorry :'/                                              
                                                           
Note: Azam aku untuk tahun baru ? Azam tahun depan pun tak capai lagi .               

No comments: