Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Wednesday 26 December 2012

Young!



Berbekalkan mata korang yang dah macam burung hantu comel tu kan ? *okay , mohon belanja aku KFc buckets dengan Mekdi prosperity burger sebab aku dah puji ni :3* Aku nak storry morry kat kau sikit pasal harini punya citeq . Sebenarnya harini sameje dengan hari yang sebelum ni . Bangun pagi , mandi , tengoq movie , TOLONG IBU , makan , hang , STUDY , and tidoq . *yang di capslock itu adalah activity sampingan* So , takde yang special pun kan ? Kau dengaq je takde benda yang special mulalah nak bukak newtab then bukak movie , close blog aku . Aku tahu . Aku selalu buat camgituh :'D Tapi hari ni , aku nak ceritakan sepanjang perjalanan hang aku dengan member aku . Mohon dibesarkan mata O_O

#Pagi

"maigod!! Dah pukul 7:16 dah??!! Yang hang tidoq ape pasai matee?! Ni pukul berapa lah nak bersiap ni hoooi?!!" *mata jadi mangsa*   

"kau ni ape kes? orang dah kate toksah tidoq lepas subuh tadi hang dok degiaq . takmoh pasang telingaq . padeen muka" *Ada calon calon jadi mangsa seterusnya*

okay , kau bace je dialog tak cukup format ni , dah buat kau ghase nak pecah je kepala kan ? Fizie macam mak orang , dok bising tak ghenti ghenti . Kalau aku belom mandi kar , tak makan kar , online 24/7 kar , dialah asistant ibunda aku . Sampai aku ghasa nak je sumbat je sebarang tahi khinzir dalam mulut dia . Durhakaaaa kan aku dengan sepupu sepapat sendigiq ? 

"Diamlah!!" *tolak dak fizie keluaq . langkah terhentiq sebab ibunda ada di depan muka pintu*
"Apa dok kalut ja ni?" *cekak pinggang ala ala Datin Wannabe*
"Takda apa aih . Main acak acak ja dengan abg fizie . Peace" *thumb's up bro!*

Lepas ja ibu aku dah bla , cepat cepat lah bingkas banghun . Mandi ala ala kerbau tok aku kat kampung *rindu atok* Lepas dah mandi , aku tengoq kat dalam almari baju aku ada baju kurung ja banyak . Pakai baju kurung ke T-shirt ea? Alaa.. Baju kurung jelah . Malas nak gosok aih baju . Dah siap siap pakai baju , aku tengok kat laci banyak tudung pashmina . Aku dah macam blur . Ada lagi 14 minit je kot nak bersiap sebelom si Ain datang ghuma jemput aku . Check pulak kat dalam laci bawah sekali , ada nampak tudung bawal hitam . *betapa hinanya kedudukan tudung bawal. Cedih* Apalagi . cekuplah . Lepas dah iron , sarung . Simple jee haghini . Macam anak dara terakhir lah . 

"Assalammualaikum. Ira" *Tu si Sitok dah sampai. Ain*
"Ha.. jap jap. Kau janji pukul berapa hoi. ni baghu 7:20" *tepati masa*
"Ala.. cepatlah. nanti jalan kaki lagi."
"Okay , jap" *ringkas tapi padat*

Amik duit , salam parents aku and blah . Dalam perjalanan nak pergi bustop , aku dok menguap nguap . Member aku ? Guwa cakap dengan lu . Dia steady gile . Besar kot mata dia . Segar.. 

"Kau apesal lambat siap? baru bangun?" *sambil tersengih*
"Mulut jaga baik. Awal awal aku dah bangun k . Cuma tidur balik je" *Aku ni jujur orangnya*
"huh kau" *buat muka ala ala Selena gomez tercekek buah durian*

Banyak sebenaqnya aku dengan dia dok cerghite . Tapi , aku nak kejau masa lah . Nak tidoq . 

So , sampai je kat bustop , aku tengok ramai jugaklah yang dah bangun . Siap dok kehulu kehiliaq dengan motor . Selang beghape minit , bas pun sampai *ayat macam buku tadika anak jighan aku* Tak ghamai pun dalam bas . Lepas dah bayar , kiteorang amik tempat kat atas . memang syiok ni kalau baring . Okay , sampai je kat AG sentral , aku dok caghik manalah akak angkat aku ni . Kata nak ajak hang . 

Tunggu punya tunggu , tak sampai sampai gak . Apekemende ni ? 

"Ade ke tak ni ? ke kita pergi Melaka jelah . "

"Kalau takde kite pergi Melaka"

Okay , ni dah lebih . Dah pukul 10 kot aku tunggu . Memang !@#$^* . Pagi yang indah telah di spoilt kan oleh akak angkat aku . takpe takpe . Melaka ni bukanlah ade Alor Gajah je. Kiteorang dah otw pergi Sentral , amik bas pergi Melaka . Dalam sentral , aku langsong tak ghse ade mood nak borak dengan ain . Dak ain je beriye iye cakap dengan aku . Dia dah belikan cool blog anggur untuk aku . Takpe ah . Manis . Potong kaki .

#Tengahari & Petang
So , dalam bas ramai orang . Nasib baik aku dapat duduk kat atas . Selesa sikit . Sampai je kat Melaka Sentral , fuhhh . Dia punya ghamainye kalau kau tengok boleh tercabut gigi geraham kau satu persatu . Aku pergi Melaka pun bukanlah ape . Nak hilangkan stress je . Dalam perjalanan kiteorang kat kedai shopping terdekat , kiteorang terserempak dengan dak wana , haikal , ajiem , hanni , pali and linda . Whoaa . sejarah tercipta apabila kami geng 98's bangun awal :3 hehe . Best lah gak ada diaorang . Hilang sikit tension aku . 

Tempat pertama kiteorang pergi mestilah shopping ! Let's go babe . Diaorang beli barang sekolah actually . Aku? Awal awal aku dah beli ^, ^ Peace . Lepas habis dok pusing satu shopping , kiteorang pi karaoke lastly boling time !! *cerita harus dipercepatkan sebab aku tak sabau nak citerkan waktu main boling* 

Guwa cakap dengan lu , guwa asyik strike lu tahu . Guwa tak tahulah mana entah datangnya kekuatan main boling ni . Tarikan magnet maybe . WAHAHAHA!! lepas habis turn aku , aku dok lepak lah kat keghusi . Then boleh pulak time tu aku terserempak dengan Cikgu zaman sekolah rendah aku . Apelagi , belaghi lah aku dok salam cium cikgu aku . Ala.. yang macam dalam rancangan jejak kasih tu ... Cikgu aku tanya , macam mana study . Aku? okaylah. tuje jawapan aku . 

After semua puas main , segala drama telemovie khas berakhir , haih time to balik lah . Dah tak gheti ke nak balik ? 

Seharian jalan kaki punyalah penat . Takpe takpe , dah lama tak exercise camgini . Cuti dok ghumah je kan ? Sampai ghumah , mandi lagi sekali . Fuuuuuhhhh . sojuk bona !


Note : Enjoy this life while we are young :D                        

No comments: