Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Friday 21 December 2012

Aku , makanan dan mereka


harini aku rasa jari aku sangat rajin sebab dapat menhupdate 2 entry panjang dalam  masa satu hari. okay tepuk tangan wei. respect peliss.. kalau nak diikutkan esok aje lah hupdate benda ni. Tapi, aku tak suka lah buat halfwork. Lagipun esok aku busy. nak pergi teman kawan aku beli barang harijadi adik dia. Aku yang macam gembira gila apak sebab dapat pilihkan hadiah untuk adik dia, iyekan aje lah ikut dia esok pergi melaka. sayangkan kawan kan? 

harini gak tak macam hari hari yang biasa  yang dia punya busy nauzibillah sampai aku nak berak pun asyik tengok jam tangan je sambil fefeling yang tandas tu punya suasana macam kat dalam taman , padahal bau nye masyaallah kepam kepam. Boleh buat ibu ibu mengandung keguguran. bila dah free ni macam macam bende lah aku nak buat. Yang penting aku taknak habiskan masa aku dengan berkebun. pergh guwa kalau bab bab sapu sampah depan ghumah ni dia punya malas sampai lu nak suruh guwa comolot azwan ali. Tak kisahlah ibu aku suruh 3 4 kali , suruh sapu sanggup aku upah sedara mara aku suruh sapu. budak budak nampak duit depan mata semua sanggup kan. Aku tengok kat ruang tamu , nampak abang fizie tengah main PES . dia kalau ganti rajagopal pun dah mampu. tiap hari dok hadap pagi petang malam , kau nak tidur pun dia still dok hadap. gila tak kau rasa ? 

tambahan pula *penanda wacana* disebabkan aku memang ada tercalon dalam kategori perempuan mithali 2012 *kalau bab kelentong memang bagi kat aku* so , aku pun dok raba raba punggung aku , bukan gatal kudis kat bontot ke hape , sebab nak check wallet aku , check check duit dalam wallet tu tinggal dua puluh enam ringgit aje dalam tu. okay bagi aku nilai duit tu dah lebih dari cukup . ibu aku kata , beza bagi orang yang bersyukur dengan tak tahu bersyukur ialah pandangan dia dengan nilai wang yang ada kat dalam wallet dia . Kalau yang tahu bersyukur , ade seringgit pun duit kat dalam wallet dia , dia dah rasa dia lah orang yang paling kaya . Kalau yang tak tahu bersyukur pula , ade dua ratus duit kat dalam wallet dia pun dia rasa dia masih  tak punya apa apa . lepas  aku dah check wallet aku , aku mulalah pergi ke bilik then capai hp aku . tak sampai berapa minit , hp aku bunyi . 

Hello, wei aku kat kedai makan dak pija sekarang. datang lah sini.
okay. tunggu aku kat sana. jap lagi aku sampai.

dak jiha call aku . dia ni kalau bab ajak aku lepak memang nombor satu. Esok dah kena teman dia beli hadiah *perenggan satu* , harini ajak lagi lepak kat kedai makan dak pija. tak pe tak pe.. sayangkan kawan kan...

so, aku pergi kedai makan dak pija dengan naik motor. dak fizie hantau. haha.. akhirnya dapat gak aku pisahkan dia dengan PES durjanoo dia tu. Sampai je kat kedai makan dak pija , aku nampak dak jiha tengah download game. sebenarnya dia ajak aku datang kat kedai makan dak pija sebab dia nak suruh aku temankan dia download game. gajah tak perangai dia ? Aku yang macam expert dalam bab bab mendownload game ni mulalah menyenaraikan website game yang memang terbaik dari ladang kat jiha. Lepas dak jiha dah deliver ape yang aku cakap , aku nampak ade surat khabo kat atas meja. lepas dok amik , aku selaklah helaian  dia. selak punya selak aku nampak ade satu ceghite baguih punya. tengah fokus baca dak jiha ajak berbual.

kau buat ape je kat rumah tadi?
takde buat ape ape.. 
oh.. esok kau pakai baju warna ape? aku maybe kaler hijau.
hmm. entahlah..
Eh? bosanlah cakap dengan kau ni!
ok.

WAHAHAHAHA! tulah , aku dah pesan jangan kacau aku time aku tengah fokus kat something , kau degil . Nilah padahnyaa. suka aku xD 

dalam setengah jam camtulah , dak pija datang kat meja kiteorang dengan bawa sushi kat dalam satu mangkuk . Dak jiha dah macam.... WHOAAA ! Aku? still layan surat khabo tu . Dak pija suruh dak jiha gase sikit sushi tu . dak jiha raselah sambil letak apebenda tu? wa...sab..   hah! wasabi. banyaklah gak dak jiha letak atas sushi tu. aku pulak dah macam tertarik , aku tutup  surat khabo tu then tengok je dak jiha makan.  mula mula dak jiha dah macam merah muka lepastu  dak jiha dah macam cover sesuatu dari aku. Dak pija dah tersenggih senggih kat aku . 

"eh zira, cuba kau rasa ni . sedap "
"taknak ah . kalau sedap mesti kau dah makan banyak ." *amik surat khabo baca balik*                           
"wehh rasalah . sedap . pija suruh habiskan ." *pandang pija , mula mengoda aku*
"apa rasa dia?" *terperangkap  dalam godaan*
"pernah makan ikan bakar? macam tulah rasenye" *sambil membuat aksi menggoda. ewww*
"okay, aku rasa satu je. tak sedap kau ketuk ketampi 16 kali."
"ok ok . jap aku ajarkan kau cara nak makan dia."

aku dengan sepenuh kepercayaan mula pandang dia tanpa menghiraukan hiruk pikuk kereta motor lori lalu kat jalan depan kedai makan dak pija ni , meneliti satu persatu apa yang  dia buat. hehehehehehehhehehehehehe . ketawa dia sudah cukup memberi impak kat korang yang dia sebenarnya ada rancangan jahat or anyelse ? entahlah. percayakan kawan kan? dia ambil wasabi banyak banyak letak atas sushi aku sampai penuh . kalau korang tengok pun dah mampu buat bulu ketiak korang tertanggal satu persatu sebab seram..

"kau letak bende hijau  ape tu?" *aku bersuara*
 "cream dia. manis . sedap . nah siap dah. cuba kau rasa"

aku pun macam ragu ragu then terus amik . kemudian masuk kemulut aku then kunyah. dia? menuggu reaksi hasil experiment dia dengan dak pija  . okay, aku pulak yang jadi bahan experiment dia. tak sampai berapa saat , chopstik yang ada kat jari aku , aku lempau lelaju kat dak   jiha lalu kena tepat kat kepala dia dan jatuh ke jubin yang menggeluarkan bunyi "kelentinggg" . aku apelagi . dengan sopan membuka mulut :

"PEDASLAH HANJIG!!"

aku terus memuntahkan segala isi sushi durjana tadi then cepat pergi kat sinki kedai pija , basuh mulut aku supaya tak tinggalkan sezarah pun bangkai bangkai sushi tadi . lepas dah cuci mulut aku , aku pergi balik kat meja tadi , tempat segala permulaan kebencian aku kat  sushi bermula . 
Aku tengok dak pija dengan jiha dok ketawa berdekaq dekiq  lagi . seronok lah kan kenekan  aku ? ketawa kemenangan dak jiha dengan dak pija tak lama , sebab aku dah cakap yang esok
aku taknak temankan dak jiha pergi melaka. dak jiha dah resah pujuk aku then , kata yang dia dengan dak pija minta maaf sebab dah kenekan aku . Aku sebagai seorang kawan yang tak suka perpecahan hubungan friendship ni berlaku , terus aje maafkan diaorang . baik kan aku ? alaa.. atleast , aku dapat juga tahu serba sedikit pasal shushi ni . 

Note: Semarah manapun kau kat bestfriend kau, mesti akan ada perasaan sayang gak kat hati kau .             

No comments: