Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Thursday 20 December 2012

10 Masa Yang Kau Tak Boleh Kacau Aku.


Aku sedarlah yang aku ni bukannya hot nak tulis tentang diri 10 fakta tentang diri aku kat dalam new entry kali ini. Tapi ape aku  pedulik noks! Ini blog wa punya. Lu tarak suka wa kasi bukak itu pintu keluar untuk lu mao? *gaya gadis cina* okay okay.. 

10 MASA YANG  KAU TAK BOLEH KACAU AKU.

1. Masa aku tengah study MATH.
Ini masa woo , lu olang jangan cuba cuba kacau guwa. sebab ape lak? macam kaulah kan, kau tengah fokus kat something tu, tetiber ade member ajak kau gosip pasal kedai goreng pisang Cik Ton torbakar haghitu. Memang silap haribulan penampau jepun, korea, rusia semua hinggap lah kat atas dahi kau. Dahlah tengah syok syok belajau Math *satu subjek yang paling aku bonci* kau boleh pulak kaco. Subjek tuh susah woo nak fokus.!

2. Masa aku sedang stalk fb orang.
Kalau kau nak tahu hobi aku untuk sekarang ni suka stalk fb orang. Lebih lebih lagi crush aku. Pantang atok jighan aku lah kalau kau kaco aku time aku tengah buat bebende ni. Bukan apa. Aku tak suka ade orang  tahu aku tengah stalk. Sebab ape? hehe.. public ni 

3. Masa aku tengah makan.
So, kalau kau dengar je masa ni mesti kau dah suggest yang aku ni kaki lantak. How dare you! okay okay. Sepatutnya tajuk masa ni kena tukar dengan Masa aku tengah lapar. Eh? macam pelahap lak bunyi dia. WAHAHA!!

4. Masa aku tengah tidur.
Orang tengah syok syok dibuai mimpi yang indah lagi cool kau boleh lagi ajak aku berbual tentang Putera katak yang kau jumpa kat supermarket haritu. Akemende! kalau ade lah yang nak tahu aku suka tidur lambat so, masa ni haruslah dititikberatkan! Sebab? Dahlah aku ni jarang tidur, lambat tidur, tak suka tidur, so bila dapat je peluang mata aku ni tidur kau barulah ajak berbual. Kau rasa kasut saiz berapa yang patot aku lempau kat muka kau?

  5. Masa aku tengah layan lagu.
Yaw wasap yaw. Aku memang suka kan lagu. lagi lagi lagu yang ade meaning tersembunyi. whooo.. sori  lah. memang aku takkan layan kau kalau aku tengah layan lagu ni. Kalau orang kat sekeliling aku tengah heboh tsunami datang pun, aku rasa aku boleh dinobatkan peremmpuan paling gila lah sebab boleh lagi duduk menghadap iPod dengar lagu.

6. Masa aku tengah marah orang.
Kalau aku tengah marah orang memang aku tak suka ade orang menyampuk or menokok tambah ataupun paling annoying membela aku. bukan sombong ke hape. Aku tak suka orang pandang rendah kat aku. Macam tak boleh selesaikan masalah tu sendiri lak.

7. Masa aku tengah menangis.
Aku ni jarang menangis. So, bila aku dah nangis satu kali tu memang aku keluarkan segala isi hati dalam perut,limpa dan peparu aku ni. Eh? haha.. jangan kekacau aku kay? :D

8. Masa aku tengah deliver pizza or something else.
Haha.. time ni memang takde sape pun boleh kacau aku. Tak dibenarkan! Sebab ape? Ha.. karang time aku tengah cecakap dengan tukang amik order ade lahtu yang nak tambah pizza lah, layer lah , nak yang special lah . kalau pakai duit sendiri tak hape. Kalau pakai duit aku, nasiblah.. makan jelar ape yang aku dah order.

9. Masa aku tengah jadi Photographer part-time.
okay pekerjaan ni memang aku ade hamik. Tapi taklah seserius sangat. K sekarang ni kau dah tahu.. Tolong lah jangan tanya kat fb "Eh? awak ni photographer ea? " kalau nak tempah aku jadi photographer kau leh lah gakk. So, aku bukanlah taknak cakap dengar cakap model aku, tapi time ni aku tengah fokus cari angle yang bagus. Barulah gambaq hangpa jadi chantik? Ye idooook?

10. Masa aku tengah stress.
Masa ni lah masa yang aku tengah alami sekarang. Tu pasalah aku hupdate entry ni. Kalau tak lah kan, sampai berhabuk dengan sarang labah labah nak beranak dah aku gase blog aku ni. So, kalau kau nak tahu. Aku ade gantung kat depan pintu bilik aku NO ENTRY! haha.. nampak sangat yang aku taknak dikacau sekarang ni. takpee.. family aku paham.

JYEAAAAAAAH!! Akhirnya habis gak aku dok merapu dalam entry kali ini. Ingatkan tadi nak buat half work. Tapi , ade mase kan? habis kan hajelah... Thanks Reading! 








Note: Sometimes we should listen without seeing and seeing without do it :)   

      

No comments: