Welcome

.::My mother said that i had a soul, the soul that can help me change from bad to good. the soul that gave me a strength to get through all the problems that im facing. the soul that always be besides me, accompany me. and my mother always said that i have ALLAH. even though i don’t have any friends besides me, i have HIM to guide me to the good path::.

Wednesday 19 December 2012

iC , Aku , Mereka


harini tak penat , tak letih , tapi pening . dia punya sakit kepala dia Subhanallah boleh getaq tengkorak kepala aku berderai macam kaca yang jatuh terhempas ke bumi yang nyata . ok, improvement of my 'malay grammar. WAHAHAHAHA ! macam aku orang somalia nak improve bahasa melayu bagai . padahal belacan telan jugak ye tak . siapa cakap tak pernah makan belacan tu memang pembohong . padahal dok jilat belacan tu macam ice cream paddle pop rainbow cakap tak makan belacan lak . buat kata nenek aku "TAKYAH NAK SOMBONG, LIDAH KITA NI LIDAH MELAYU JUGA"   . sudahlah *ok ni over* . so, pagi aku yang tenang lagi damai telah di'spoilt'kan oleh ibu aku .

Ibu aku suruh bangun siap nak pergi buat iC baru. aku dah macam.... ಠ_ರೃ apa jadah nak buat iC baghu ? iC lama mana menghilang? *improvement bm grammar* ibu aku cakap iC lama aku dah hilang. Beg ibu aku hilang haritu kat mall . Aku dah macam... (Ⓘ.Ⓘ) ohYess!! Actually aku suka sebab  aku boncii tengok gambaq masa aku darjah onam kat iC lama tu . harimau bintang tak perangai hakuu ? pagitu abang sedara aku yang hantau aku.

Abang, buat iC ea?
Taklah.. tanam ubi. *sambil tersengih*


Aku kalau tempeleng muke kau jangan tanye kenapa.
Kau kiut doh kalau marah.
Aku sentiasa kiut lah..


Hahaha aku kiut kan? aku kiut kan?  ≧◔◡◔≦ 
So, masa aku sampai jeee kat dalam balai polis. Hah? balai polis? What the hell you talking about zira?                                                   Umakyay  kau dengau je balai polis dah mampu buat kau berak sepah sepah, gigil tak dengar ? aku pergi balai polis sebab nak buat report lah. Aku cakap dengan kau akak polis kat balai polis durian tunggal ni memang gilee sporting. Aku rasa kan dia cube nak mengorat abang sedara aku lah. HAHA.. so, aku kene bayar 2 hinggit untuk salinan report.. Aku  dah kenyit mata kat abang sedara aku. Aku takde duit bro!

Lepas dah siap buat report aku dan abang sedara aku bergerak lah nak pergi kat seri negeri nak buat iC baru kan.. Lepas dah isi borang and amik nombor giliran, aku dengan abang sdara aku sudah melabuhkan bontot ke kerusi belakang sekali. disebabkan kiteorang kelihatan muda dan sama tinggi orang disekeliling kami dah pandang kitorang lain macam dah. Ape korang fikir aku datang sini dengan pakwe aku ke *sambil pandang dak fizie yang tengah geledah rak buku aku* --' apelaah.. 2131 kaunter 5 . okay okay tuh nombor aku. Aku cepat  cepat bangun sambil bawak borang salinan report polis dan borang iC baru.

Lepas dah siap tangkap gambaq auntie tuh kate seminggu nanti diaorg akan kol bagitahu iC boleh amik. Jangan hilangkkan iC laghi ye.. Aku dah terkejut. ape pulak. bukan aku yang hilangkan. =P dak fizie ketawa. ketawa. ketawa lah kau fizie.

Dalam ontheway nak balik banyak kot lampu isyarat merah. Tapi okaylah. Dak fizie bukak cd lagu Greysonn   Chance. Apelagi.. karaoke lah aku kat dalam kereta dak fizie. I'm waiting!! I'm waiting!! Waiting outside the line.... lalalala..

Sampai rumah aku dah macam yesyes!! sambooooooong tidur zZzZzZ.. Sekali ibu aku masuk bilik suruh aku teman dia dengan fizie pergi mall. Fizie ketawa lagi. baguslah. bagus...

Note: Familyyyyyy                                            

                                                                                                 
                                                                                        

No comments: